İBB üzerinden yandaş medyaya akan paralar ortaya çıktı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin para yağdırdığı medya gruplarının ilk sırasında Berat Albayrak'ın abisinin başında bulunduğu Turkuaz Medya yer aldı.

İBB üzerinden yandaş medyaya akan paralar ortaya çıktı
01 Ocak 2020 - 16:09

Gazete Manifesto'da yer alan haberde, 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin AKP yönetiminde olduğu dönemde “havuz medyası” olarak tabir edilen yandaş medya gruplarına akıtılan para miktarları açığa çıktı.

Konuyu köşesinde ele alan Yeniçağ gazetesi yazarı Murat Ağırel, AKP döneminde İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştiraklerinin hangi yayın organına ne kadar reklam verdiğine ilişkin sorduğu soruya aldığı cevabı paylaştı.

Ağırel aldığı cevabı, “Ekseriyeti 2017-2019 Haziran tarihleri arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştirakleri toplamda 57 milyon TL reklam dağıtmış. Bu rakamlara sponsorluklar dahil değil. Sadece internet, gazete, dergi ve TV reklamları…” diyerek ifade etti.

İşte Ağırel’in aktardığına göre “havuz”a akan paranın kalem kalem listesi:

“Mesela kapanacak olan Türkmedya yayın organlarına 5 milyon 764 bin TL,Turkuaz Holding’e bağlı yayın organlarına 15 milyon 293 bin TL,

Albayrakların sahip olduğu; Yenişafak, TVNET gibi yayın organlarına 9 milyon 127 bin TL,

AKİT grubunun sahip olduğu Yeni Akit ve Akit TV ye 3 milyon 008 bin TL,

Nokta Elektronik Medya A.Ş. sahibi olduğu Kanal 7, Haber 7, Ülke TV için 1 milyon 409 bin TL,

Selahatin Aydoğdu ‘nun sahip olduğu MS YAPI MEDYA ya ait olan İstanbul Tv ve İstanbul Ajans için 1 milyon 575 bin TL,

Demirören Medya Grubunun sahip olduğu Milliyet, CNN Türk, Kanal D, Hürriyet için 689 bin 647 TL,

Ciner Holding’in sahibi olduğu Habertürk, Show TVv için 493 bin 705 TL,

İhlas Grubunun sahip olduğu Türkiye gazetesi ve İHA için 1 milyon 189 bin TL,

Vakıflar reklam ve abonelik parasından eksik durur mu?

SETA Vakfı’nın yayın organı KRİTER dergisi için 342 bin 242 TL,

TÜGVA yayın organları Fikirname ve Özçekim için 55 bin TL, Okçular Vakfı için 360 bin TL,

Peki ya internet siteleri?

Jülide Övür, Emin Fırat Övür’ün sahibi olduğu Hür Haber ve www.hurhaber.com için 124 bin TL,

Ercan Çalık ve Fatih Çalık’ın sahibi olduğu www.superhaber.com için 284 bin 270 TL,

Hadi Özışık’ın sahibi olduğu www.internetmedya.com’a 340 bin 900 TL,

Akil adamlar listesinde de bulunan Mehmet Avni Özgürel’in sahibi olduğu Ufuk Gazeteciliğe ait Yeni Birlik Gazetesi, www.yenibirlik.com için 203 bin 040 TL,

Abdurrahman Uzun’un sahibi olduğu Türkiye Haber Merkezi adlı site için 60 bin TL verilmiş”


​​​​Öte yandan Şanlıurfa'da da Urfa yerel yandaş medyasında da hangi belediye başkanı yada başkanları tarafından buna benzer para aktarılıp aktarılmadığı merak konusu oldu.

Bazı çevreler ise Urfa'da da özellikle son dönemde Urfa yerel medyasında faaliyet gösteren bazı yayıncı kuruluşlara medyaya normal desteklerin dışında da yüklü miktarda para aktarıldığını iddia ettiler.


Kaynak: gazetemanifesto.com
 


  • Reklam

YORUMLAR

  • 0 Yorum